Nimeni
nu este privat de-a lungul vieţii de sentimentul că nu este pe placul
celorlalţi, oricum ar proceda sau ar vorbi. Inconvenienţele şi criticile apar
din te miri ce. Scurta evanghelie este o constatare tristă pe care Isus e nevoit
s-o facă cu privire la reputaţia sa în rândul oamenilor. Generaţia de oameni în
mijlocul căreia trăieşte este una simandicoasă, greu de satisfăcut. Pe orice
registru ar aborda-o, rezultatul pare că e acelaşi: dezaprobarea. L-au asemănat
cu Ioan pentru a-l contrapune puternic acestuia şi a-i exclude pe amândoi. Ioan
era un ascet cu o viaţă austeră, torenţial în predicare, distant faţă de
oameni. Nu era pe gustul lor! Trecea drept posedat. Isus, în schimb, este
convivial, popular şi abordabil, cu o vădită înclinaţie de a petrece timp cu
oamenii, de a sta şi a mânca împreună cu ei. Nici el nu era satisfăcător! Nici
unul din cei doi n-a ajuns în topul preferinţelor. Când să se fi pomenit
oamenii în pană de critici sau de bârfe? Şi cine să fi fost scutit de ele? Vrem
noi de multe ori să ne cânte Dumnezeu în strună şi să facă aşa cum ne place
nouă.
Putem
să-i mulţumim pe toţi? A căutat Isus să facă pe placul tuturor? E chiar înţelept
să urmărim febril asentimentul tuturor? Tânguirea din cartea profetului Isaia
îşi găseşte o perfectă rezonanţă în cuvintele lui Isus: „Ce i-aş mai fi putut
face viei mele, şi nu i-am făcut?” (Is 5,4).
A stat la masă cu păcătoşii publici, fără însă să ocolească compania
fariseilor; a vindecat şi a iertat. Mesajul lui, atât către primii, cât şi
către ultimii, a fost acelaşi, cu precizările specifice, deoarece Isus a fost
coerent şi nu a urmărit preferinţele ascultătorilor. Pentru toate acestea, a
fost taxat drept „mâncăcios şi băutor”. Ultima propoziţie a evangheliei
revelează un adevăr: înţelepciunii i se dă dreptate din partea fiilor săi; din
partea celorlalţi, blamul. E înţelept să primim de la Dumnezeu doar ceea ce ne
place?
Un
cioban a fost întrebat de un trecător, ce vreme preferă cel mai mult pentru
activitatea lui. El a răspuns că nu există vreme care să nu-i placă. Mirat,
omul a cerut o explicaţie. Ciobanul i-a spus că ştie din experienţă că nu de
fiecare dată primeşte ceea ce îi place şi de aceea a învăţat să-i placă mereu
ceea ce primeşte. Ceea ce ne oferă Dumnezeu este bun, chiar dacă nu întotdeauna
plăcut. Să găsim recunoştinţă pentru toate.
Ma gandesc la un lucru...atunci cand esti pe placul tuturor inseamna ca ai facut pact cu compromisul, nu neaparat sa-ti anulezi, ci sa-ti diminuezi capacitatea ta de a discerne si de a actiona fara sa ai in vedere asteptarile celuilalt.In unele situatii cei din jur si-au proiectat deja o imagine, un tipar de la care nu vor sa se abata...
RăspundețiȘtergerePoate e bine ca ori de cate ori e nevoie ... sa surprindem asteptarile celorlalti!
Dumnezeu ne daruieste intotdeauna ceea ce avem cu adevarat nevoie ... "nu ne canta in struna".Ceea ce consideram azi ca am primit "rau" ... nu mica ne va fi mirarea maine... ca avem un mare bine!
Sa fim pe placul lui Dumnezeu! O seara frumoasa!
Sunt de acord cu dumneavoastra! E bine sa surprindem asteptarile celorlalti, neactionand mereu dupa cum deja pot presupune. Avand Dumnezeu toata schema vietii noastre in fata, are grija ca din raul pe care il simtim astazi sa rodeasca un bine mare maine!
ȘtergereCred ca generatiile au avut aceleasi capricii de atunci si pana acum, desavarsindu-le. Si cred ca indignarea lui Isus a ales, in final, iertarea:"Tata, iarta-i ca nu stiu ce fac" si apoi decizia de a da fiecaruia dupa propriile puteri ceea ce poate duce.
RăspundețiȘtergereCe bine ar fi daca am putea intelege, precum simplul cioban din relatare, oscilatiile de la bine la rau, de la greu la usor, de la realizari la esec si de la durere la bucurie, pentru ca mai apoi sa putem admira cu entuziasm ceea ce a construit Dumnezeu prin noi!
E cam dificil pentru fiecare dintre noi, dar cred ca nu imposibil.
Da, solutia finala a lui Isus a fost in definitiv iertarea. Lectia ciobanului nu e complicata, insa trairea ei cere multa rabdare si intelepciune. Avem speranta si indepartam inspita ca ar fi imposibil ceea ce el in simplitatea lui pune in practica.
Ștergere