joi, 31 decembrie 2020

 


Plugușor 2021

Aho, aho, surori și frați,

De aproape sau plecați,

Cu mască sau distanțați,

Luați loc, v-acomodați

Și urarea mi-ascultați.

Am scris-o la repezeală

Rima nu e ideală,

Mai scăpând câte-o greșeală,

N-o să-mi cereți socoteală.

Papa-i, da, infailibil

Eu, în schimb, un corigibil

Dornic să vă-mpărtășesc

Gând frumos și creștinesc

Un cuvânt, chiar un îndemn

Într-un stil frumos, solemn

Frunțile să descrețească

Chipurile să zâmbească.

Pregătiți-vă nițel

Și sunați din clopoțel

Să audă și vecinii

Românii, ca și străinii

Și să strige tare toții

Și bunicii, și nepoții

Să strige imunizații,

Testații și virusații

Cu distanța cuvenită:

infectarea nu-i dorită!

Mânați, măăăi, hăăăi, hăăăi!!!

 

Ne-a durut în acest an

Ce-a plecat de la Wuchan

Am râs noi, ne-am amuzat,

Până când ne-am izolat

Și-a fost stare de urgență

Luni întregi de penitență

Stăteam toți neputincioși

Și cu mască, și fricoși

Nici nu ne trecea prin minte

Cu ceva timp înainte

Că vom avea pandemie

Globală epidemie

C-ar dori să stea în noi

Chiar virusul Sars-CoV 2

Restricții s-au decretat

Nunțile s-au amânat

Elevii acas-au stat

Și online au învățat.

Nu vă spun ce ne-a durut

Un coșmar parc-am avut

Și tristețe de mormânt

Să-ncuiem lăcașul sfânt

Să nu intre nimenea

Pe Cristos a-l lăuda

În templu, în casa sa

Unde-n Pâine e prezent

Cu noi toți condescendent

Unde, când stăm adunați

Ne simțim cu toții frați

Creștini vrednici, botezați.

Nu ne trecea nici prin vis

Că nu ne va fi permis

Paștele să-l celebrăm

Și-nvierea s-o cântăm.

Ea, frumoasa catedrală

Fost-a o-ncăpere goală

Lumânările pe bănci

Au avut efecte-adânci

Au fost ca locțiitoare

Pentru lumea-n sărbătoare

Pentru cei fizic absenți

Dar cu spiritul prezenți

Care din a lor căsuță

Au făcut bisericuță

Ei dorind acum să fie

Toți o lumânare vie

Pe Domnul cel nepătruns

Nu-l slăvim nicicând de ajuns

Planul lui nu-l înțelegem

Pe el însă îl alegem

Când totu-i misterios

Și lumea parcă-i pe dos

Când răul ne invadează

Sănătatea ne-afectează

Când ne pasc doar tulburări

Și ne-asaltă întrebări

Despre grija cea cerească

Sau iubirea părintească,

A Tăticului din cer.

Ce rămâne un mister.

Noi pe el ne bizuim

Când ne-e bine, când bolim

Ce vă spun nu-i utopie

În el avem terapie

Strigăt să facem de fel

Să se-audă sus în cer

Să sunăm din fluierași

Să-i trezim pe îngerași,

Mânați, măăi, hăăăi, hăăi!

 

Am ajuns la ceas final

Anul nu a fost regal

Sincer, nici catastrofal

Nu am gând să țin discurs

Pe lunile ce s-au scurs

O spun nedisimulat,

Și roade s-au adunat,

Am putut să ne rugăm

Virusul să-l înfruntăm

Slujbe iar am celebrat

Și spovezi am ascultat

Omilii ținut-am noi

Dar nu la pereții goi

Distanța am respectat

Mască mereu am purtat

Am avut și eu Covid

N-am intrat de asta-n vid

Febra nu m-a ocolit

Ceva nopți m-am smiorcăit

Am fost chiar un „nesimțit”

La gust și la mirosit

Domnului îi mulțumesc

Și în taină îi șoptesc

Să ne aibă-n grija sa

Azi, mâine și pururea

Să fim bine-orientați

În speranță ancorați

Să fim toții circumspecți

Altruiști, și nu inepți

Credință de fier ne fie

Mai ales în pandemie

Veritabilă iubirea,

Că în ea e fericirea,

Iar frica cea de moarte

Stea de noi cât mai departe

Să fim plini de-ncredințarea

Că la Domnul e scăparea

Din viruși, din infectare

Și din orice izolare

Frunză verde, sălcioară

Zurgălăi să sune iară

Să audă-ntreaga țară

Să răsune veselie

De-aici, din episcopie,

Mânați, măăi, hăăi, hăăi!

 

Mă grăbesc a încheia

„Scurta” urătura-mea

Domnul sfânt să vă susțină

Sănătoși să vă mențină

Credința vă fie clară

Când sunt umbre ea declară

Că Domnul și-atuncea vine

Când sunt lacrimi și suspine

El n-alungă încercarea

Ci susține înfruntarea.

Lui cu toți ne-ncredințăm

Slabi cum suntem, îl rugăm

Să ne facă rezistenți

În virtute persistenți

  lucrăm doar cu folos

Și cu gust, și cu miros

Să fim distanți de păcat

Și de tot ce-i necurat

Să avem cărare dreaptă

Minte sănătoasă, coaptă

Și Duh Sfânt mereu în noi

Când ne zbatem în nevoi

Frunză verde de alune

Să dospiți de-nțelepciune

Frunză verde-n bătătură

Și-am pus punct la urătură

Mânați, măăăi, hăăi, hăăi!!!

La anul și la mulți ani!


4 comentarii:

  1. Un an nou fericit si binecuvântat padre!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Un an nou fericit si binecuvântat padre!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumim mult draga parinte Cristian pentru frumoasa urare de Anul Nou! Anul sa ne fie plin de tot ce-i frumos si bun, iar binecuvantarea, pacea si lumina Domnului sa ne insoteasca mereu! La multi ani 2021!

    RăspundețiȘtergere
  4. Anul Nou cel care vine, sa v-aduca numai bine,
    s-aveti gust, s-aveti miros si temperatura jos,
    saturatii maximale, fara tuse matinale,
    forta de locomotiva si testare negativa!
    La multi ani frumosi si sanatosi! Cu drag.
    (imi pare rau ca ati fost bolnavior,n-am stiut).

    RăspundețiȘtergere