sâmbătă, 8 septembrie 2012

Naşterea Fecioarei Maria


E ziua ta, Marie!


E ziua ta, Marie! Nu pot să nu-ţi vorbesc,
Nu pot sta-n nepăsare, fără să-ţi împletesc,
Măcar un bucheţel de preţioase vorbe,
Pe care să le-aşez în rimă şi în strofe.

Cel fără de-nceputuri ce început ţi-a dat,
Cu Duhul Sfânt alături, priveşte ce-a creat.
Iar Fiul tău, Cuvântul ce încă-i neîntrupat,
Aşteaptă om să fie în sânu-ţi pur, curat.

Nu s-a pripit Treimea când fu să te creeze,
Ci a lăsat şi veacuri, şi oameni să vegheze.
Şi sfinţii tăi părinţi, ca pe o nestemată,
Te-au dobândit târziu, la vârstă nesperată.

Din ceruri, îngeri, toţi, cobor şi fac cunună,
Şi leagănu-nconjoară cu multă voie bună.
Se-ntrec în dezmierdare căci au sub ochi o floare
Din care va răsare un Soare-atât de mare.

Adun azi ce în mine e mai frumos şi scump,
Şi-naintând spre tine, în cântece irump.
Mi-ai fost dată şi mie, şi Mamă, şi Fecioară
Ce-i clipă amară-n viaţă, cu tine o să piară.

Si zilele trecând, cu tine lângă mine,
Mereu simţind în suflet şoptirile-ți divine,
S-aştept cu nerăbdare să vina clipa-n care
Să te admir în cer, să facem sărbătoare.




 





4 comentarii:

  1. Foarte frumoasa poezie parinte ,va multumesc ,nu stiam pana acum ca aveti si acest dar de a compune si poezii ,santeti foarte talentat ,ne-au lipsit foarte mult predicile si reflectiile Duminicale . Astept si predica din Duminica aceasta .Dumnezeu sa va ajute mereu ,va urez o zi cu multa pace sufleteasca ... ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Din nou "acasa" in Austria... Intrare in "normalitate"... Normalitate sunt si toate cele scrise de sfintia voastra pentru ca sunteti un "atins" de mantia Maicii DOMNULUI si de piatra umeda din Ghetsemani... Sunteti un "secerator" predilect trimis de STAPANUL SECERISULUI... si la "atingeri divine", cuvintele raman "secerate", nu mai ramane decat sa le-adunati in "snop"... Ma bucur sa fim din nou "impreuna" pe virtual si daca-i posibil, din cand in cand, ne auzim... (faza cu mortu' a fost geniala pentru ca a fost... adevarata... imi cer iertare daca v-am provocat neplaceri) Va imbratisez...

    RăspundețiȘtergere
  3. "Acasa" in Austria...am sa chibzuiesc la cuvantul acesta scump asociat cu Austria si imprejmuit cu ghilimele. Si eu ma bucur sa ne citim si sa ne lasam sufletele in comuniune pe aceasta cale virtuala. Domnu'Emil, "faza"de care v-am spus m-a impiedicat realmente sa fiu partas vizionar la evenimentul din catedrala. Nu mi-ati provocat nicio neplacere! Seara pasnica va doresc! Cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  4. Doamna Anonim, va multumesc pentru cuvinte si ganduri. Voi incerca sa fiu fidel reflectiilor mele. Am pasit pe un seceris bogat de pe 1 septembrie si scoala ma solicita, dar nu vreau sa-mi ramana blogul fara de cuvinte, toate, bineinteles, cu straduinta de a fi cuvinte intru Cuvant!

    RăspundețiȘtergere