luni, 31 decembrie 2018

Pluguşor 2018




Urătură

Aho, aho surori şi fraţi
Luaţi loc, vă relaxaţi
Şi urarea-mi lecturaţi
E scrisă la repezeală
Nu-i făcută cu migală
Dar e toată cordială.
Mulţumire lui Isus
Asta, da, trebuie spus
Petru graţia primită
Pentru munca cea cinstită
Pentru clipele senine
Dar şi cele cu suspine
Pentru buna-ncurajare
Cât şi pentru-apostrofare
Pentru virtutea răbdării
Sau balsamul împăcării
Pentru buna-cuviinţă
Şi fuga de rea-credinţă
Domnul fie lăudat
Mult de tot, nemăsurat
Pentru cele ce a dat
Şi pentru ce-a refuzat
Că se ştie, hai reţine!
Că răul ce nu-mi convine
E la El un mare bine
Foarte verde-nbătătură
Dau o palmă-ntastatură
Şi vă zoresc la strigare
Să se-audă până-n zare
Dincolo chiar de hotare
Să se-audă clopoţei
Făr-a speria căţei
Mânaţi măi, hăăi, hăăăi!

N-am lucrat mereu cu spor
Mă scuzaţi, dar nu-s motor
Ba am irosit şi timp
Îmi bat pieptul, nu vă mint
Am greşit la redactare
Ce am dat la publicare
Nu am scris mereu atent
Că n-am minte de docent
Articole, meditaţii
M-au costat şi transpiraţii
Că vedeţi, nu-s inspirat
Osul mi-l pun la lucrat
Şi mintea ca să trudească
Nu în dodii să vorbească
Domnul fie lăudat
Zic mersi de rezultat
Nu-mi doresc în viitor
Apetit de scriitor
Ci doar să lucrez cu spor
Ca ţăranul pe ogor
Să îmi văd de treaba mea
Şi s-o fac ca nimenea
Să fiu niţeluş mai prompt
Nu cu-ntârzieri de tont
Să muncesc cu dăruire
Fără murmur şi cârtire
Să ajut unde-s chemat
Fără nici un ezitat
Şi când ziua se înclină
Eu să cer de sus lumină
Şi în rugă transparenţă
Şi-n tăcere consistenţă
Chiar de-i greu, să zic aşa:
„Facă-se doar voia ta!”
Frunză verde de cicoare
Mă cuprinde o mirare
Linişte-i în bătătură
Este asta urătură?
Hai să ridicăm dar glasul
Ba să mai săltăm şi pasul
Şi să chiuim cu toţii
S-audă cei cu emoţii
Şi deştepţii şi netoţii
Mănaţi măi, hăăi, hăăăi!

Anul care este nou
Să-l primim ca pe-un cadou
Timpul dat în folosinţă
Să-l trăim cu iscusinţă
Nu în ritm sec, monoton
Cu o viaţă ca-n balon
Egoistă, sufocantă
Tuturora iritantă
Să avem relaţii bune
Nu doar cu cei cu renume
Să ţinem la modestie
Şi la tot ce-i armonie
Să ne ţinem gura-nchisă
Când vorbirea nu-i permisă
Şi când ştim că ea, tăcerea
Mai dulce e decât mierea
Să ne placă să zâmbim
Şi când viaţa-i de pelin
Să ţinem la ce-i valoare
Şi s-o căutăm cu-ardoare
Când ne-apasă suferinţa
Leac ne fie, ea, credinţa
Iubirea, prin excelenţă
Să aibă omniprezenţă
Şi de suntem tulburaţi
Ba pleoştiţi, ba ofticaţi
Să ne lăsăm infuzaţi
Cu speranţă vindecaţi
Peste griji, peste decepţii
Peste falsele concepţii
Ce poate ne-au afectat
Ne-au rănit, ne-au ofensat
Şi în tot ce vom trăi,
Domnului îi vom sluji
Şi crucea ne-o vom purta
Că-i uşoară sau e grea
Frunze verde de alun
Aş vrea tare să vă spun
Că urarea nu-i mai multă
Nici mai mare, nici mai cultă
Nu-i acasă ticluită
La Viena-i încropită
Aici, cât mi-e cu putinţă
Sunt cu-n frate-n suferinţă
Şi cred că Domnul e mare
Şi-i aduce vindecare
Foaie verde de goldani
Vă spun sincer „La mulţi ani!”

Pr. Cristian Diac













2 comentarii:

  1. Iulia Multumim frumos pr. Cristian pentru urarea de Noul An. Domnul sa rasplateasca eforturile din Anul ce a trecut si sa binecuvanteze ceea ce va dori El sa realizeze in noi in acest Nou An... La multi ani 2019!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dragă Iulia, multumesc si eu mult pentru urare pe care mi-o faci. Sa realizeze Domnul ce vrea cu vietile noastre! Ce vrea el, e cel mai importatn! La multi ani! Cu pace si seninatate pe chip!

      Ștergere