sâmbătă, 31 decembrie 2016

Pluguşor - 2016


Urătură


Aho, aho surori şi fraţi
Oameni simpli sau versaţi
Imagini pentru PlugusorLuaţi loc, vă relaxaţi
Şi urarea mi-ascultaţi
Nu e lungă, nici solidă
Da’ nici slabă sau lividă
E coaptă la repezeală
Totuşi nu de mântuială
Fiindcă-i pentru cititori
Dragi, dară şi iubitori
De gând bun şi ziditor
De cuvânt mângâietor
De o vorbă împletită
Şi în rimă ticluită
Şi dacă sunteţi de-acord
De folos chiar pentru cord.
Pentru minte, pentru suflet
Pentru ce-i mai bun în cuget
Însă daţi-mi un accept
Să trag aer mult în piept
Să fac mai întâi un salt
Să strig pân la Preaînalt
Mănaţi, măi, hăăăi, hăăăi!


N-am venit să cer un sfanţ
Ci să fac un mic bilanţ
Să strecor o urătură
Pe-al meu blog, nu-n bătătură
Pentru anul săvârşit
Care s-a dus repezit
Şi să-l rog pe Dumnezeu
Să primească timpul meu
Care multe a inclus
Multe văi, dar şi urcuş.
Simt în mine un îndemn
Ca să spun în mod solemn
Din suflet un MULŢUMESC
Tatălui meu bun, ceresc
Pentru tot ce-a însemnat
Anul ce s-a terminat
Grija lui neîncetată
Merită elogiată
Continua asistenţă
Spuneţi-i condescendenţă
Am simţit-o neîncetat
La muncă, la învăţat
Atât în singurătate
Cât şi în comunitate
În tot ce e contingent
Şi poartă spre transcendent
În momente cu oftat
Dar şi când am jubilat
În clipa de slăbiciune
Sau cea de amărăciune
Atunci când am dat un sfat
Sau iertarea-am implorat
Harul său, de sus divin
Ştiţi cu toţi că e sublim
Nu îl simţi, nu e palpabil
El rămâne inefabil
De nu-l ai, te ofileşti
De-l primeşti, întinereşti
De-l menţii
Eşti printre vii
Şi strigi iar cu oameni fini
Ia mai mănaţi, măi creştini,
Hăăăi, hăăăi

Foaie verde de orez
Vreau să recapitulez
Cu câte un mic detaliu
Privind ca pe un vitraliu
Clipele mai colorate
Datele mai însemnate
Din anul care s-a scurs
Făr-a ţine un discurs.
A vă spune eu cutez
Naş am fost la un botez
Când erau zile geroase
De-ngheţa măduva-n oase
Ema era cea micuţă
O scumpete de finuţă
Mare fiind va susţine
„Dumnezeu este cu mine!”
Mai apoi prin cireşar
Când e vara la hotar
Gândit-am repede eu
Vreau să merg la jubileu
Că-i anul milostivirii
În folosul omenirii
Invitaţi eram cu toţi
Slujitori, doar sacerdoţi
Să răspundem la chemarea
De-a predica-ndurarea
De a focusa privirea
Doar pe ea, milostivirea
Ceea ce de fapt contează
E cum Tatăl ne tratează

Şi în luna lui cuptor
M-am trezit asa cu-n dor
Mic, apoi mistuitor
La Cracovia să plec
Unde tinerii petrec
Între ei, dar mai presus
Cu un Domn, numit Isus
C-au venit din toată lumea
Astea este chiar minunea
Să-i vezi cum se întâlnesc,
Aerul e tineresc
Şi cântă cum pot, cu ştaif,
Jesus Christ you are my life!
Şi strigă fără hotar
Că Isus le este star

Mai trecu o lună două
Că avui ieşire nouă
Şi-am ajuns până în Franţa
Ce mai contează distanţa?
Doar cu tinerii de-aici
Şi mai mari, dar şi mai mici
Împreună ne-am rugat
Devreme şi l-anserat
Şi cântece au fost multe
Pentru cer, să ni le-asculte
Şi locuri de vizitat
Şi oameni de admirat
Domnul fie lăudat
Pentru tot ce el mi-a dat
Şi acum cu reverenţă,
În notă de coerenţă
Pentru Creatorul sfânt
În cer ca şi pe pământ
Fiindcă n-am un alt cadou
Mulţumesc îi spun din nou
Iară eu mai strig odată
Să se-audă-n lumea toată
Mănaţi măi, hăăi, hăăi!

Domnul să fie slăvit
Pentru tot ce-a oferit
În zile clare, senine
Ca şi-n cele cu suspine
În ceasuri de încercare
Sau de grea examinare
De păcat el ne dezlege
De ce-i rău, fărădelege
În gânduri să fim smeriţi
Nu făloşi sau ipocriţi
În purtare, toţi modeşti
În fapte, numai oneşti
Credinţa ne fie trează
E un lucru ce contează
Şi iubirea doar sinceră
Într-o lume efemeră
Să fim în relaţii bune
Nu doar cu cei de renume
Să deschidem cartea Sfântă
Când ceva ne tot frământă
Tuturor eu vă doresc
Harul cel divin, ceresc
Să aveţi înţelepciune
Timp mereu de rugăciune
Şi să fiţi echilibraţi
Nu isterici sau certaţi
În vorbe cu eleganţă
În probleme cu speranţă
Iar cel Rău vă ocolească
Nicicând nu vă ispitească
Ca să fiţi ai lui Cristos
Ce poate fi mai frumos?
Şi când mă mai lecturaţi
Toţi să fiţi edificaţi
Eu mă simt cam consumat
Că destul v-am tot urat
Fericiţi cu toţi să fiţi
Şi iubire să simţiţi
Tuturor, prieteni, fani
Vă urez un La mulţi ani!

Mănaţi măăi, hăăi, hăăăi!













2 comentarii:

  1. Noul An să vă aducă
    În dar, momente de har,
    Şi de va mai fi, să fie,
    Un munte de sănătate,
    Bucurie, bunăstare,
    Multă binecuvântare!
    Vā urez şi vă doresc
    Din inimă,
    LA MULŢI ANI!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Paul, te salut si-ti multumesc pentru urarile tale! La multi ani iti urez si eu! Sa ai si tu binecuvantare in activitatea ta si sa te bucuri de prieteni adevarati pe parcursul acestui an.

      Ștergere