sâmbătă, 28 decembrie 2013

O colecţie de stele

 
      În decorul obiectelor care înfrumuseţează sărbătoarea Crăciunului se înscrie şi bradul. Împodobirea lui poate să fie rodul unei fantezii nelimitate, care să se întindă de la kitsch până la artă. Fiecare le defineşte pe acestea în manieră personală, fără însă a crede că ele sunt o chestiune de optică pur subiectivă sau de gust personal. În biserica parohiei Weiz, unde slujesc, brazii sunt împodobiţi doar cu steluţe din paie. Nu am întrebat de ce numai steluţe. Pe seama sărăciei nu aş vrea să pun lipsa instalaţiilor sau a globulețelor! Sobrietatea locului, lipsa abundenţei de culori care ar voala verdele semnificativ al bradului ar putea fi raţiuni care să explice această limitare. Din pozele prezentate, mărimile şi modelele steluţelor sunt variate. Eu le-am privit şi admirat ca pe nişte mici opere artistice. Şi nu am vrut să fiu singurul! Ele sunt munca manuală a unei femei, despre care aş greşi să spun că este o meseriaşă. Eu o numesc artistă. 
      Steaua nu este străină de evenimentul naşterii lui Isus. Ea semnifică participarea cosmosului la venirea Mântuitorului pe pământ. Orientarea magilor după stea, i-a ajutat să ajungă în faţa Pruncului căruia i-au oferit mai presus de toate, închinarea lor.  
       Mă bucur să le puteţi admira şi voi!
    




























Un comentariu:

  1. "O stele...! Cu placere as veghea in fiecare noapte pentru a construi o scara care sa ne conduca pana la cer" (Fericita Clara Bosatta). Aceasta sa fie si menirea minunatelor stelute care impodobesc cu mult gust brazii din casele si bisericile noastre. Felicitari doamnei care a realizat aceste ornamente. Multumim de imagini. Duminica frumoasa!

    RăspundețiȘtergere