sâmbătă, 29 iunie 2013

Ziua Preotiei



Ziua hirotonirii
- 29 iunie 2006-



    Scriam nu demult că în biografia unui copil creştin catolic există o zi unică în frumuseţe spirituală, în lumină şi bucurie sufletească: ziua în care primește pentru prima dată sfânta Ostie, Trupul şi Sângele lui Isus. Sufletul inocent al copilului se umple de o bogăție divină inegalabilă.
     În biografia unui preot există o zi care nu se lasă comparată cu nicio alta de după ea, cu niciun alt eveniment, indiferent în ce companie sau în ce loc ar fi el trăit; există o zi căreia îi sunt rezervate haruri unice, o zi în care eşti mai mult al cerului, decât al pământului: ziua hirotonirii. Mă gândesc încă la profunda definiție pe care sfântul Ioan Maria Vianney ne-a lăsat-o despre preoție: "Preoţia este iubirea Inimii lui Isus". Merită reflecţie. Solemnitatea sfinţilor apostoli Petru şi Paul, ziua de 29 iunie, este pentru mulţi preoţi ziua hirotonirii. Mă număr printre ei. Şi cum aş putea să las să treacă această zi fără să deschid, ajutat de memorie şi umplut de gratitudine, pagina istoriei mele pe care găsesc datarea 29 iunie 2006? Ce zi! Ea este de fapt Ziua! Eram printre cei 20 din faţa altarului. Ceasul acela nu m-a găsit în altă parte, cu altă ocupaţie, cu altă prioritate, într-o altă ipostază, într-o altă ţinută. Eram cu alba pe mine şi încins la mijloc. Mă înfăţişasem şi eu să mi se ofere ceva pentru care nu puteam să manifest nicio pretenţie! Şi asta după 11 ani de formare. De ce să nu fi simţit eu dreptul de a fi hirotonit după atâţia ani? Nu ştiu ce să răspund, însă ştiu sigur că aveam sentimentul că stau în faţa unui cadou ceresc pe care îl primeam doar pentru că Dăruitorul lui aşa alesese. Era o bucurie indescriptibilă, care cu orice sforţare filologică din partea mea îşi menţine statutul de...indescriptibilă. Primeam eu sacramentul Preoţiei, dar simţeam că mă primeşte mai degrabă el pe mine, că mă cuprinde cu totul. Şi învăţ şi acum să înţeleg că aşa e el, un sacrament pretenţios, exigent, solicitant, gelos, care nu se mulţumeşte cu cuvintele mele, cu mintea mea, cu eventualele mele abilităţi. El vrea mai mult. El vrea şi inima, şi sentimentele, şi afecţiunea, şi timpul şi totul. El vrea să se vadă neîntrerupt în mine, chiar şi în absenţa vreunui însemn, a vreunei declaraţii verbale explicite că aş fi preot. Zâmbesc în sine mea, încredinţat de o certitudine: e minunat să fii preot! Lucrezi în contul lui Isus, pentru el, în intimitatea lui, în numele lui...Şi de atâtea ori nici măcar nu-ţi dai seama de-a binelea!
     Mă aşez din nou în tăcere şi închid cartea istoriei mele, cu pagina pomenită mai sus. Ea cuprinde şi alte sentimente şi trăiri care rămân mai departe în taina inimii mele.   Lui Isus, Domnului şi Învăţătorului meu, care cheamă şi alege mai departe, îi spun cu sinceritate şi reverenţă: Mulţumesc!   
 
(O melodie de o pace interioară deosebită. La min. 4.20, fericitul Ioan Paul al II-lea oferă Prima Sfântă Împărtăşanie unei fetiţe. Gestul imediat al acesteia este emoţionant!)
 
 


4 comentarii:

  1. Felicitari Parinte pentru ca ati ales sa fiti pentru noi-oriunde am fi-unul dintre Pastorii cei Buni!
    La fiecare hirotonire se simt vibratii coplesitoare pentru emotia trecerii - trecerea spirituala din biserica si trecerea dintre ai tai din afara bisericii. Ambele stari ma emotioneaza, dar cea care imi da si o stare de liniste e cea in care vad noii preoti cum strang cu drag la pieptul lor florile primite de la cei cunoscuti. E ca un plus de marturie ca el va avea grija de noi si ca e pregatit sa ne invete ce este Iubirea si cum sa iubim.
    Va doresc multa sanatate si vigilenta in toate incercarile vietii!
    Simona

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, ii multumesc lui Isus ca mi-a oferit aceasta chemare! Da, hirotonirea e, cum va exprimati, cu vibratii coplesitoare! Imaginea cu florile e inspirata probabil si de fotografia postata. N-am gasit alta. Insa in acea zi sunt atat de multe florile ca suplinesc si ocaziile ulterioare in care ele nu mai vin. Deci, pentru mine mai sunt inca multe flori de la primitie! Sa-mi dea Domnul dupa urarea si gandul dumneavoastra! Multumesc din suflet!

      Ștergere
  2. Imi doresc sa fiti nu un preot dupa pretentiile enoriasilor, ci unul dupa vointa Inimii lui Isus. Cu recunostinta spunem ..."e minunat sa avem un preot al Domnului printre noi!"
    Sa aveti mereu aceeasi privire senina, inima generoasa si bucuria slujirii!
    La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru gandul frumos! Da, sa nu ma lipseasca Dumnezeu nicicand de bucuria slujirii,oriunde s-ar consuma aceasta! Amin

      Ștergere