vineri, 3 mai 2013

Surpriza revenirii



mici bucurii




    Nu sunt sigur dacă alegerea titlului acestei postări este adecvată "subiectelor" la care fac referinţă. În seara asta am avut o tresărire plăcută să aud sunetul blajin de tălăncuță în imediata mea apropiere. Fără să mă ridic brusc de la masă, mi-am spus că e numai de la vacile care au revenit la păscut, pentru că li s-a deschis sezonul. Când am ajuns aici toamna trecută, le-am găsit pe pajiştea de lângă casă. Erau trei. Zăboveau la păscut până seara târziu, de parcă toată ziua nu le era de ajuns să-şi îndestuleze pântecul tetracameral. Am ieșit și am văzut de data asta patru tăurași, bine îngrijiți, păscând cu multă încetineală, cu încredințarea că până la toamnă programul zilei de azi va fi și cel de mâine și tot așa. M-am apropiat de ei ca unul care va resimți pe tot parcursul verii vecinătatea lor, sunetul plăcut de talancă, poposirea lor nestingherită în preajma casei parohiale.
     Mărturisesc deschis că vederea lor m-a purtat cu gândul prin anii copilăriei. Aveam pe atunci două vaci, grajd mare, locuit desigur, șură unde se adunau căruțe întregi de fân, și multă muncă la câmp. Îmi vin în minte zilele verii când "mergeam cu vacile la păscut" (sic!), săturându-mă să le tot mulg şi dimineaţa şi seara. Îmi erau fiinţe atât de familiare. Nu putea trece o zi fără să stau în preajma lor, fără ca să intre în atenţia sau grija mea. Erau ele ale noastre, însă şi eu pare-se că le eram încredinţat cumva lor. 
    "Întâlnirea" cu vecinii patrupezi mi-a mijlocit astăzi retrăirea emoţională a timpurilor de altădată, a epocii de aur a vieţii mele. Atunci simţeam ritmul naturii îndeaproape, îmi erau cunoscute mirosul de iarbă, frământările vremii, creşterea cireşelor, în definitiv, pulsul în ansamblu al vieţii.
     Mă bucur că parohia în care sunt acum, deşi una mare şi de oraş, prin amplasarea ei, îmi favorizează asemenea stări. Mă simt aruncat în miezul naturii. Peste tot sunt grădini presărate cu flori, iar viaţa pulsează în fiecare loc cu o noutate şi o vioiciune mereu uimitoare.
    Vor urma seri în care voi auzi străbătând din vale spre camera mea sunetul de tălăncuţă, în ritmul lui specific repetitiv, contrabalansând sonor liniştea impunătoare de pretutindeni, invitându-mă la reculegere şi regăsire cu mine însumi şi cu toţi cei pe care îi port în sufletul meu.



3 comentarii:

  1. Mi se intampla adeseori sa raman invaluit in prezenta amintirilor splendide. Vorbe ale parintilor, prietenilor dragi, timpul petrecut cu acestia, locurile vizitate imi provoaca retrairea starilor sufleteti, chiar o fortificare a mea. Va doresc cat mai multe amintiri frumoase!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru dorinta exprimata catre mine. E minunat ca pana si amintirile sunt o sursa nestinsa a placerilor noastre sufletesti! Va doresc si eu cat mai multe invaluiri de amintiri placute! Duminica binecuvantata!

      Ștergere
  2. Imi amintesc de poza pe care ati postat-o cu jucaria steluta... Lullaby? Aceasta melodie era in finalul unui filmulet de 25 de minute atat de drag noua, tinerilor... Fie ca amintirile frumoase sa va insoteasca mereu si sa va tina aprins dorul de casa, de familie, de prieteni. Zile frumoase, binecuvantate si pline de har sa va dea Dumnezeu si acolo!
    Salutari cu drag!

    RăspundețiȘtergere