duminică, 7 aprilie 2013

Isuse, eu mă încred în tine!



Duminica divinei îndurări

  
A doua duminică a Paştelui este şi Duminica divinei îndurări. Din anul 2000, Biserica întreagă este chemată să mediteze la infinita îndurare a lui Dumnezeu care şi-a găsit culmea manifestării ei în sacrificiul lui Isus pe Cruce, când, din coasta lui străpunsă a ieşit sânge şi apă. În evanghelia de astăzi, Toma primește din partea lui Isus invitaţia de a-şi pune mâna în rana coastei lui. Duminica Divinei Îndurări este legată şi de canonizarea Sorei Faustina, la data de 30 aprilie 2000. Ea a primit revelaţii particulare din partea lui Isus care i-a cerut să răspândească cultul către infinita Îndurare a lui Dumnezeu în Isus Cristos faţă de oameni. Imaginea răspândită în toată lumea este pictată după indicaţiile ei, razele roşii şi albe, care izvorăsc din Inima lui Isus, simbolizând sângele şi euharistia, respectiv botezul şi purificarea de păcate prin sacramentul reconcilierii.
      Divinei Îndurări vrem să ne recomandăm şi noi, luând aminte la cuvintele lui Isus, din jurnalul sfintei Faustina:  Înainte de a veni ca Judecător drept, vin ca rege al milostivirii. Cine nu vrea să intre prin poarta milostivirii mele, acela trebuie să treacă prin poarta dreptăţii mele!
    Astăzi medităm cu veneraţie la această Îndurare şi spunem:
Isuse, eu mă încred în tine!


Un comentariu:

  1. As vrea sa cred ca si cei mai pacatosi oameni, pe care istoria ii condamna pentru faptele lor comise cu multa cruzime impotriva aproapelui, au avut sansa de a simti in viata lor milostivirea lui Dumnezeu. Din nefericire (pentru ei), asemenea lui Iuda tradatorul ...au preferat sa vada in Isus doar un Judecator drept si nu un Rege al milostivirii!
    Catehismul ne invata ca Dumnezeu este drept. Dar, milostivirea e superioara dreptatii! Asa-i, parinte?!

    RăspundețiȘtergere