miercuri, 24 octombrie 2012

Eu şi ale mele





Piatra femeii înțelepte
 
 
 
 
   Într-o zi o femeie înţeleaptă trecea prin munți și găsi undeva, într-un pârâu, o piatră prețioasă. A doua zi o întâlni un drumeț căruia îi era foame. Ea își deschise desaga pentru a-i da ceva din mâncarea ei. Drumețul înfometat zări piatra prețioasă, o admiră și o rugă pe femeie să i-o dea lui. Femeia înțeleaptă îi îndeplini dorința fără nicio ezitare. Tresăltând de bucurie pentru marele noroc care veni atât de neaşteptat asupra lui, plecă îndată de la ea. Știa că piatra prețioasă era de mare valoare, așa încât să-i ofere siguranța materială pentru tot restul vieții.
    După câteva zile însă se întoarse să o caute pe femeia înțeleaptă. Când o găsi, îi dădu piatra prețioasă înapoi. "M-am tot gândit", spuse el. "Ştiu ce valoare mare are această piatră, dar ţi-o dau înapoi, în speranţa că îmi vei oferi ceva mult mai valoros. Poţi să-mi dai ceea ce te-a făcut capabilă să-mi oferi această piatră?"   
(Supă de pui pentru suflet. Pentru femei.
J. Canfield und M. V. Hansen
traducere şi adaptare din limba germană)
 
    După citirea ei, povestea nu cere altceva decât un răgaz de tăcere şi reflecţie. E binevenită, pe parcursul tăcerii, şi amintirea a ceea ce Isus a spus la un moment dat: "Viaţa omului, oricât ar fi de bogat, nu depinde de averea lui" (Luca 12,15)
 

Un comentariu:

  1. Frumoasa istorioara parinte ,drumetul s-a gandit ca el nu ar sti ce sa faca cu atata avere ,dupa ce v-a vinde acea piatra pretioasa ,daca toata viata lui a trait in saracie ,a vrut sa ramana asa pana la capat .Femeia inteleapta si cu inima buna stia ce are de facut ,ea il va ajuta mereu ,nu-l v-a lasa sa stea in frig s-au sa moara de foame ...O dupa-amiaza frumoasa va urez !!!

    RăspundețiȘtergere