miercuri, 31 octombrie 2012

Dorinţa de a fericit




Trei dorinţe



     O frumoasă istorioară povesteşte cum un om îi umplea  lui Dumnezeu urechile cu tot felul de rugăciuni. Într-o zi se uită Dumnezeu la el şi îi spuse: "Îmi ajunge! Trei cereri îmi adresezi şi nimic mai mult. Trei dorinţe îţi voi îndeplini şi gata. Acum gândeşte-te ce vrei să-mi ceri!" Omul era cu totul mulţumit şi spune: "Tot ce vreau eu, am voie?" Dumnezeu îi spuse: "Da, drei dorinţe şi nimic mai mult."
    Atunci începu omul: "Doamne, ştii, îmi e puţin penibil, dar tare aş vrea să scap de soţia mea, pentru că e căscată şi mereu...Doamne, tu ştii deja. E insuportabilă! Pur şi simplu nu mai pot trăi cu ea. Poţi să mă eliberezi de ea?" "În regulă", spune Dumnezeu, "dorinţa îţi este împlinită". Însă repede începu omul să aibă mustrări, fiindcă se simţea deodată aşa eliberat şi parcă singur. Dar era fericit şi se gândi: "Voi lua în căsătorie o femeie mai frumoasă". Când părinţii şi prietenii veniră la înmormântare să se roage, omul îşi veni în fire şi îşi spuse: Dumnezeul meu, am avut această femeie fermecătoare şi n-am ştiut s-o preţuiesc pe când încă mai trăia". I se făcu rău de tot, îl căută pe Dumnezeu şi îl rugă: "Adu-mi-o înapoi pe soţia mea, Doamne!" Dumnezeu îi replică: "În regulă, a doua ta dorinţa va fi împlinită". Aşa îi mai rămăsese o singură dorinţă. Se gândi. "Ce aş putea să-mi doresc?" şi le ceru prietenilor sfatul. Unii îi spuneau: Doreşte-ţi bani. Daca ai bani, poţi avea de toate, tot ce pofteşti". Alţii, dimpotrivă: "Ce-ţi folosesc banii, dacă nu eşti sănătos?" Unul îi spuse: "Ce-ţi foloseşte sănătatea, dacă într-o zi vei muri? Doreşte-ţi nemurirea!"
    Bietul om nu mai ştia ce să-şi dorească cu-adevărat, deorece alţii îi spuneau: "Ce-ţi foloseşte nemurirea dacă n-ai pe nimeni care să te iubească? Doreşte-ţi iubirea!" Se gândi şi se tot gândi...şi nu se putea hotârî cu nici un chip. Cinci ani, zece ani...Într-o zi îi vorbi Dumnezeu: "Când ai de gând să-mi spui de a treia ta dorinţă?" Bietul îi răspunse: "Doamne, sunt întru-totul încurcat şi nedumerit, nu ştiu ce să-mi doresc!" N-ai putea să-mi spui ce să-mi doresc? Auzind asta, Dumnezeu râse cu poftă şi vorbi: "Ei bine, îşi voi spune. Să-ţi doreşti să fii fericit, orice ţi s-ar întâmpla. Aici e tot misterul!"
 (Antony de Mello, Unde fericirea e de găsit,
traducere şi adaptare din limba germană)
 
    Mâine este solemnitatea Tuturor sfinţilor. Îl vom auzi pe Isus vorbindu-ne despre fericiri. Îmi doresc să fim atenţi la ce ne va învăţa. În cuvintele lui se ascunde adevărul, oricât de paradoxal ne-ar prezentarea fericirilor. Cu toţii ne dorim fericirea. Ne-o dorim cu toţii, însă diferit pentru că nu ne dorim de fapt acelaşi lucru. Isus ne vrea fericiţi. Cu fericirile şi-a început predica de pe munte.
 
 
(Şi pentru că este ultima suflare a lunii octombrie, o melodie cu un cântăreţ pe măsura!) 
 

4 comentarii:

  1. Gelobt sei Jesus Christus!!!

    Foarte frumos si real ce ati scris!
    Si eu in fiecare zi Ii cer lui Dumnezeu multe lucruri,dar nu as dori niciodata sa mi se indeplineasca 3 dorinte,pentru ca nu as sti ce sa-i cer.L fel ca persoana din aceasta isorioara cred ca i-as cere lucruri care ma incomodeaza ,dar dupa ce le pierd imi dau seama ca nu sunt mai fericita.
    De fapt ce este Fericirea????
    Eu personal nu pot gasi o definitie perfecta,pentru ca Fericirea o percepem si o traim personal.Eu cred ca suntem fericiti atunci cand ii facem pe ceilalti fericiti,cand ne intelegem aproapelesi nu il judecam!!
    "Este foarte simplu sa fii fericit, dar este foarte greu sa fii simplu." – Rabindranath Tagore Multa sanatate Parinte si sper sa va citesc cat mai des...cu simpatie Elena Hanselmann

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In Ewigkeit. Amen!
      Am citit mesajul dumneavoastra, surprins intai de toate de numele pe care il aveti si mai apoi de limba in care scrieti. Subscriu la neputinta dumneavoastra de a gasi definitia fericirii. E o realitate prea personala, si de aceea cred ca si Isus a vorbit de mai multe fericiri, pentru ca mai multe sunt si starile sufleteste pe care se asterne ea. Spuna lui Rabindranath este si ea adanca si merita reflectie:...e foarte greu sa fii simplu. Va doresc o sarbatoare cu fimarment deschis pentru vederea spirituala a celor care ne sunt prieteni in cer (cum e cantecul "Ihr Freunde Gottes allzugleich") Cu bucurie in Domnul!

      Ștergere
  2. Da...... cred si eu ca aici e tot misterul " Sa iti doresti sa fii fericit, orice ti s-ar intampla!". E adevarat, este nevoie de multa munca. Insa, zilele acestea citeam si am remarcat o modalitate de raportare la acest mister. Este vorba de modul in care Papa Benedict al XVI-lea ( este modelul meu, imi place sa il numesc "prietenul meu" - asa il simt) incerca sa isi traiasca viata. " A ramane credincios elementului esential (a crede in Dumnezeu prin Isus, in cadrul Bisericii) dar sa ma pastrez si deschis pentru a observa schimbarile necesare.(...)Si, in cursul schimbarilor mele, am incercat sa raman credincios acelor lucruri care mi s-au parut intotdeauna esentiale." ( Sarea pamantului, Papa Benedict al XVI-lea). Sa avem inima deschisa pentru a primi fericirea pe care Domnul o are pentru noi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adriana, "prietenului"tau ii dam toata dreptatea. Sa te axez pe ceea ce este esential, fara ca sa lasi sa patrunde schimbarea in ceea ce nu trebuie schimbat, si sa fii flexibim la inerentele schimbari ale vietii. Numai sa reusim asta!!! Te salut si-ti doresc sarbatoarea frumoasa astazi!!! Cu bucurie!

      Ștergere