vineri, 11 mai 2012

Leapșa: Chestionarul lui Proust

Dintr'ale mele


   Confratele meu, Laurențiu, mi-a pasat acest chestionar cu un set de întrebări care invită nu la o cercetare a conștiinței, ci la o dare în vileag a unor trăsături care conturează personalitatea culturală și spirituală a unui om. Cred că oricine poate să-l completeze sau să completeze mai jos (uneori, recunosc, sunt ros de curiozitate!) unele întrebări care apar sau, de ce nu, toate. Eu m-am predat complet unui exercițiu de sinceritate cu mine si am dat în fața conștiinței mele, dar și a celor care mă citesc, următoarele răspunsuri:

1. Principala mea trăsătură: deschiderea față de tot felul de oameni
2. Calitatea pe care doresc să o întâlnesc la un bărbat: controlul de sine
3. Calitatea pe care doresc să o întâlnesc la o femeie: bunătatea (și pudoarea)
4. Ce preţuiesc mai mult la prietenii mei: încrederea.
5. Principalul meu defect: dezordinea în activitate, verbalismul,  aciditatea critică, lipsa de promptitudine, ironia etc.
6. Îndeletnicirea mea preferată: lectura (umanistă și spirituală)
7. Fericirea pe care o visez: mântuirea pe care o văd ca pe cea mai fascinantă întâlnire.
8. Care ar fi pentru mine cea mai mare nenorocire: să-mi fie indiferent orice.
9. Locul unde aş vrea să trăiesc: într-o casă cu curte și copaci (neapărat brad și tei), și prieteni în preajma mea.
10. Culoarea mea preferată: roșu (dar și turcoaz).
11. Floarea care-mi place: trandafirul (roșu).
12. Pasărea mea preferată: porumbelul.
13. Prozatorii mei preferaţi: Dostoievski, Liviu Rebreanu.
14. Poeţii mei preferaţi: Lucian Blaga (îndeosebi poezia Vreau să joc)
15. Eroii mei preferaţi din literatura: Iob (din literatura sapiențială biblică). Răbdarea lui a devenit proverbială. 
16. Eroinele mele preferate din literatură: Penelopa (fidelitatea ei m-a uimit mereu)
17. Compozitorii mei preferaţi: Ceaikovski.

O bijuterie muzicala, printre multe altele, cumpusă de Piotr Ilici Ceaikovki:Swan Lake Waltz.



18. Pictorii mei preferaţi: Caravaggio (îndeosebi tabloul cu Toma necredinciosul și cel cu sacrificarea lui Isaac)
Până nu voi vedea, nu voi crede!


19. Eroii mei preferaţi din realitate: Tereza a Pruncului Isus.
Singurul lucru neinvidiat este ultimul loc.
Pentru el nu ne vom certa cu nimeni (Scrisori).
20. Ce urăsc cel mai mult: răutatea intenționată.
21. Calitatea pe care aş vrea să o am din naştere: blândețea.
22. Cum aş vrea să mor: cu sentimentul că am trăit pentru Dumnezeu și spre folosul a cât mai multor oameni.
23. Greşelile ce-mi inspiră cea mai mare indulgenţă: cele făcute din neștiință.
24. Deviza mea: ultimul înțeles al acțiunilor mele să fie iubirea!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu