sâmbătă, 22 decembrie 2012

A patra lumânare arde!




Lumânarea îngerilor




     În această seară am aprins a patra lumânare la coroana de Advent. E așa-numita lumânare a îngerilor. Când s-au împlinit veacurile și timpurile, şi profeţiile, iar Fecioara Maria îl năştea pe Fiul celui Preaînalt, pe scumpul nostru Mântuitor, Isus, îngerii n-au putut rămâne indiferenți în cer. Onoarea pe care o primeau oamenii era prea mare, ceasul întrupării nu putea rămâne nemarcat de corurile angelice. La Bunavestire fusese trimis doar arhanghelul Gabriel, acum, la naștere, erau mulțimi întregi. Lumânarea îngerilor vrea să mă pună cu mintea și cu gândurile în atmosfera de farmec a acelei nopți unice din istoria omenirii. Ea vrea să-mi deschidă ușa inimii pentru a recepta mesajul lor coral: Mărire în cer lui Dumnezeu și pace pe pământ oamenilor de bunăvoință! În aceste zile îndeosebi trebuie să caut să mă dovedesc față de alții un om de bunăvoință. Atunci pacea pe care mi-o vestesc îngerii va lumina dinspre mine spre ceilalţi.
      Îmi doresc ca în aceste zile, în cântările pe care le intonez, să mă simt în colegialitate muzicală cu îngerii care au cântat înaintea Pruncului; pentru asta voi face tot posibilul ca sunetele vocii mele să aibă puritatea, sinceritatea şi bucuria indescriptibil de frumoasă a acelor suflete curate, care cântă ca nişte instrumente melodia scrisă pe partitura vieţii lor de însuşi Dumnezeu.
     Mă aşez în lumina celor patru lumânări, bucuros că aşteptarea mea va cunoaşte o răsplată atât de mare. Domnul va veni şi nu va întârzia şi bucuria noastră va fi atât mare, încât ne va lipsi îndemânarea s-o redăm în cuvinte!
     Vino, Doamne, Isuse!





2 comentarii:

  1. Când lumânările se vor aprinde toate, in Catedrala noastră mâine seară târziu, vom fi împreună părinte în acea bucurie indescriptibil de frumoasă prilejuită de venirea MULTAŞTEPTATULUI NOSTRU ISUS, PRUNCUL DIVIN venit într-o sărăcie absolută pentru a avea noi bogăţia prieteniei cu TATĂL CERESC!... Vă mulţumesc părinte pentru tot gândul curat aşternut cu delicateţe şi dragoste de păstor, pe-aceste foi virtuale... Multă bucurie!...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domn'Emil, maine seara tarziu va fi sarbatoare pentru noi toti crestinii, caci un Prunc ni s-a dat! Va doresc sa simtiti cu intensitatea liturghia din Noaptea Craciunului precum si celelalte celebrari frumoase din catedrala! Ma bucur sa va doresc o a patra duminica de advent cat mai linistita si umpluta de har!

      Ștergere