vineri, 5 octombrie 2012

E toamnă


În sintonie cu timpul…


M-am dus cu gândul şi inima-n câmp
Să văd ce se-adună cu-atâta avânt,
Să aflu ce roade-au ieşit din pământ,
Să simt cu ce rugă spre cer mă avânt.

 
M-am dus într-un gând, despuiat de cuvânt,
Pe dealuri, prin vii, să privesc surâzând
La cetele vesele de inşi adunând
Ciorchinii de struguri în coșuri, cântând.

 
M-am dus prin pădure cu ochii în sus,
S-admir cum frunzele altceva nu-s
Decât baldachin scump de aur expus
Sub care păşind, îs ca-n cer introdus.

 
M-am dus cu privirea prin locuri natale,
Am fost pe-o cărare-n grădină, agale,
Şi păsări zburânde cântau în corale
Că-i toamnă în deal, şi e toamnă şi-n vale.

 
E toamnă pe drumul ce pasul mi-l bate
E toamnă în frunzele însingurate,
E toamnă în zori şi-n amurguri scurtate,
E toamnă în oameni, în suflet… în toate.

 
Întors în mine, în ceasul de seară,
S-adun vreau, recoltă ce nu o să piară.
Iubitul meu Doamne, tu fă o comoară
Din toamna din mine, din toamna de afară.

 

3 comentarii:

  1. Foarte frumoasa poezia parinte ,ca de obicei ne uimiti compunand si poezii ,nu doar reflectii ,santeti foarte talentat ,cu totii stim bine ca ,,toamna se numara bobocii''si nu numai ,toamna culegem roade bogate ,toamna incepe scoala si tot toamna in acest an au fost si sfintiri de Diaconi la Roman ,20 la numar ,mai rar ne intalnim cu asa ceva si tot toamna dvs. ati fost transferit la o noua parohie s-au gresesc ...??? Despre toamna se poate vorbi mult ,ne surprinde in fiecare an cu cate ceva nou ,dar eu ma opresc aici ,nu vreau sa va supar :) Dumnezeu sa va ajute mereu sa puteti scrie cat mai mult . Pace si bine ,salutul franciscan ,ca tot a fost ieri ziua Sf. FRANCISC ...!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, doamna Daniela, toamna e bogata in multe. Ati exemplificat asta si prin numarul frumos al tinerilor sfintiti diaconi. Institutul Franciscan isi culege si el roadele dupa anii de investitie in acesti oameni. Da, sunt la o noua parohie. Am postat in acest sens niste poze..sub numele "Loc de slujire". Pace si bine va doresc si dumneavoastra!

    RăspundețiȘtergere
  3. Am comentat si acolo la loc de slujire ,dar nu mi-ati raspuns ,ati trecut la Andrei Dumitrescu ,mai sus eram eu ...O sambata placuta sa avetti !!!

    RăspundețiȘtergere